Nog meer rijst en handtekeningen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Nog meer rijst en handtekeningen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Nog meer rijst en handtekeningen

Blijf op de hoogte en volg Allard

21 Oktober 2012 | Spanje, Sevilla

Dinsdag 16 oktober 2012
Vandaag hebben we als eerst het ruim gecontroleerd. Ten eerste of het inderdaad zo schoon is, en ten tweede of het al droog is. Gelukkig was dit het geval, dus konden we het ruim weer sluiten. Omdat er nog flink veel stukken rubber in het gangboord lagen hebben we dat maar zwemles gegeven. Toen dat klaar was hebben we het dek gewassen. Na de lunch ben ik gaan slapen om ’s avonds te assisteren bij de loods. Rond een uur of 8 ’s avonds kwamen we aan bij Chipiona, het loodsstation voor Sevilla. Dus de loods aan boord geholpen en op de brug gebleven om hem van thee en koekjes te voorzien. Op die manier kon de kapitein de laatste administratie nog doen, voordat we aankwamen bij sluis van Sevilla.

Woensdag 17 oktober 2012
Na vanochtend om 0430 uur afgemeerd te hebben en alles klaar te hebben gemaakt voor het laden morgen was het 0500 uur voordat we konden slapen. De wekker stond alweer voor 0800 uur dus weer een kort nachtje. Om 0800 uur naar de brug gegaan om de stuurman te helpen met het zoeken van certificaten en berekeningen. Vervolgens aan de surveyor het ruim laten zien en die keurde het ruim goed. Dus toen was het wachten op de prefumigation. Nadat deze waren geweest, begon het laden rond 1330 uur. Dit duurde tot ongeveer 2000 uur. Lekker gaan slapen het was weer een lange dag namelijk.

Donderdag 18 oktober 2012
Het laden ging vandaag heel de dag goed, tot het 1700 uur was. Toen begon het met regenen dus dan moeten de luiken dicht. Stopt het laden. Om 1800 uur hield het even op met regenen dus luiken open, en gelijk weer dicht, want het begon weer te regenen. Dit hebben we nog twee keer herhaald en om 1900 uur hielden de stuwadoors het voor gezien, morgen weer een dag.

Vrijdag 19 oktober 2012
Vandaag het laden afgemaakt. En rond 1400 uur was het wachten op nog 1 truck. Deze kwam rond 1600 uur aan. Toen deze gelost was en de agent keurde het schip goed om te vertrekken, kon de fumigation firma aan de slag. Om 1900 uur kwam de loods en vertrokken we uit Sevilla.

Zaterdag 20 oktober 2012
Na vanochtend schoon te hebben gemaakt, ben ik aan de slag gegaan met het volgende verslag: Bunkeren. Het is wel een eenvoudig verslag maar het moet wel op tijd af zijn. Na een tijdje aan mijn verslag gezeten te hebben, heb ik samen met de stuurman naar mijn takenboek gekeken. Hij heeft gelijk mijn collectie handtekeningen in het boek aangevuld. Verder erg rustig aan gedaan, en een ‘vrij’ weekend gehouden.

  • 23 Oktober 2012 - 22:05

    Wilma:

    Wel lekker dat je een rustig weekend hebt, kun je bijkomen van alle korte en gebroken nachten. Maar waar gaat die rijst nu eigenlijk naar toe? Afijn, tegen de tijd dat ik dit schrijf is de lading misschien al weer gelost. We zullen het lezen in je volgende verslag. Weet je al waar je zult zijn op 29 oktober?! groetjes, Wilma

  • 24 Oktober 2012 - 13:51

    Annelies:

    Ha Allard,
    ik heb weer flink wat stukken bijgelezen.
    Er is inmiddels een andere stuurman en een andere kapitein. Wordt er nog meer bemanning vervangen?
    En wie werkt die dan weer in. Ik lees dat je zowel de stuurman als de kapitein helpt wegwijs te maken. Ben jij dus de enige onmisbare aan boord? Belangrijk, fijn, maar wel een grote druk op je schouders.
    Blijf schrijven, ik blijf lezen.
    Groet,
    Annelies

  • 26 Oktober 2012 - 21:39

    Allard Der Weduwe:

    Dag moeder en Annelies,

    @mamma: Rust is eigenlijk altijd welkom, maar zeker in het weekend. De rijst is bedoeld voor veevoer, het rijst die nog in de schil zit. Waarschijnlijk breng ik mijn verjaardag door op de ankerplaats van Bejaïa, Algerije

    @Annelies: Dat klopt inderdaad, een andere stuurman en kapitein, een week eerder werd de Machinist al vervangen, en eind november wordt ook 1 van de 2 A/B's (matrozen) vervangen die zit al 12(!) maanden aan boord.
    Ik hoef alleen wat kleine dingen uit te leggen. Zij krijgen het schip wel in goede conditie wel van A naar B, maar als ik assisteer gaat dat net een tandje sneller. Ik weet net wel snel de boeken te vinden of de computerbestanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allard

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 34159

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Tweede Stage, Fairmount Glacier

21 Juli 2012 - 31 December 2012

Stage op de mv Panda

Landen bezocht: