Sevilla; rijst, rijst en nog eens stof - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Sevilla; rijst, rijst en nog eens stof - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Sevilla; rijst, rijst en nog eens stof

Blijf op de hoogte en volg Allard

30 Augustus 2012 | Spanje, Sevilla

Dinsdag 28 augustus 2012
Vanochtend eerst eens lekker uitgeslapen, op advies van de kapitein. Toen ik wakker werd waren nog niet begonnen met laden maar wel met het gasproces. Omdat er voedsel (rijst) in het ruim gaat, moet het ruim vrij zijn van dieren. Daarom wordt het ruim vol geblazen met gas om ze te doden. Dit gas moet een paar uur in het ruim hangen voordat het weer open kan om geladen te worden. Dus om 1400 kon er begonnen worden met laden. Het ging gaat wel vlot, alleen geeft het enorm veel stof. Ze gebruiken een lopende band om het van de vrachtwagens in het schip de gooien. Helaas is de arm van de band niet lang genoeg om het hele ruim te vullen, dus moeten we verhalen. Verhalen is een ander woord voor een klein stukje opschuiven.

Woensdag 29 augustus 2012
Vandaag een drukke dag gehad, met veel verschillende klusjes. Na het ontbijt ben ik naar de brug gegaan, waar de stuurman Steve al klussen voor vandaag had bedacht. We begonnen met smeren van de luikenwagen. Na nog wat taken kreeg ik de opdracht om uit te rekenen hoeveel brandstof we moeten bestellen voor de komende reizen. Nog voordat ik klaar was daarmee was het alweer avondetentijd. Na het avondeten wederom verhaald. Na het verhalen ben ik met Steve het ruim ingegaan om de toppen af te vlakken. Best raar, staan in zo een grote hoeveelheid rijst. Als afsluiting moest ik ‘afrijden’ met de luikenwagen. In mijn eentje alle luiken dichtdoen, ging hartstikke goed.

  • 30 Augustus 2012 - 11:59

    Pim S:

    Hoi Allard,

    Mooie verhalen, ik moet zeggen, als ik dit lees begint het toch weer een beetje te kriebelen... Leuke, herkenbare verhalen, ik zal niet altijd reageren, maar weet dat ik ze allemaal lees!

    Behouden vaart nog en we zien je hopelijk terug na je stage!

    Groetels,

    Pim

  • 04 September 2012 - 16:22

    Annelies:

    Hallo Allard, even niet kijken en er staan direct weer een aantal berichten bij.
    Het blijft erg leuk om ze te lezen. Toch steeds weer wat anders, mooi, die afwisseling.
    Alleen je mededeling dat zaterdag schoonmaakdag is vond ik vreemd: ik lees in al je berichten dat je bezig bent, bent geweest of bezig gaat zijn met schoonmaken. Of geldt dat alleen voor stagiairs?
    Blijf schrijven, ik blijf lezen. Groet,
    Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allard

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 34144

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Tweede Stage, Fairmount Glacier

21 Juli 2012 - 31 December 2012

Stage op de mv Panda

Landen bezocht: