Duivenpoep, zwemmen en adrift - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Duivenpoep, zwemmen en adrift - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Duivenpoep, zwemmen en adrift

Blijf op de hoogte en volg Allard

15 Augustus 2012 | Frankrijk, Bonifacio

Dinsdag 14 augustus 2012
Vandaag het schip ontdaan van de vele poepjes op dek. Duiven en meeuwen vinden het dek namelijk wel een mooie landingsplek. Vooral de duiven, nadat we naast de graansilo lagen. Toen er net een lekker ritme inzat kregen we te horen dat we het anker omhoog konden halen omdat we gingen varen. Waarheen? Richting Frankrijk Port Saint Louis, er was nog geen lading gevonden voor ons. Maar de charteraar wil ons graag die kant uit hebben, dus doen we dat. We gaan door de Bonifatius Straat om alle opties richting Spanje ook nog open te houden. Daarna maar weer verder gegaan met schoonmaken. Na het dek was de luikenwagen aan de beurt. Deze zat namelijk onder het vet, een fout van de vorige stagiair die ik mocht herstellen. Al het vet verwijderd van de te bereiken oppervlakken met gasolie. De wielen worden gedaan moment dat die verwijderd kunnen worden.
Na al dat schoonmaken was de dag al weer voorbij. Na het eten mijn eerste verslag verbeterd na er met de kapitein naar gekeken te hebben.

Woensdag 15 augustus 2012
Vanochtend de 12de verjaardag van Margreet (kapiteinsdochter) gevierd. Na wat taart aan het werk gegaan. Opdrachten voor de komende tijd uitgezocht uit mijn stageboek. Daarna eerst met de kapitein door de Bonifacio Strait genavigeerd. Toen we daar uit kwamen was het tijd voor lunch. Na de lunch begonnen met de kaartcorrecties op aanwijzing van Steve. Nadat we 30 mijl uit de Franse kust waren kwam om 1600 uur de kapitein boven en vertelde dat hij de motor ging stoppen. Dit omdat de charteraar geen lading voor ons heeft. Hij kan ons op dit moment nog overal heen sturen en vanaf deze positie (041 25.0N 008 02.6E) kunnen we nog alle kanten op zonder enorm om te varen. Bovendien sparen we op manier enorm veel brandstof, ongeveer 4000L per dag. De zee is overigens prachtig vanaf hier, er staat geen wind dus geen golven dus kunnen we mijlen ver kijken. Omdat we toch stil lagen hebben we de Man Over Boord boot buiten gelaten en test gevaren, ook om te kijken naar de buitenkant van het schip. Vervolgens nog overboord gesprongen met Margreet en Hannie (kapiteinsvrouw) en rond het schip gezwommen. Helaas lukte het niet de bodem te raken van de zee ondanks dat het maar 2500 meter diep is hier. Ook geen anker mogelijkheid, dus liggen we ‘adrift’.

• 15 Augustus 2012 - 21:45

Wilma:

Het lijkt net vakantie zo, beetje corvee, beetje zwemmen en ondertussen nog heel veel leren ook. Jij bent straks zo gewend aan al het schoonmaken dat je daar in Delft je hand straks niet meer voor omdraait. Trouwens ben je nu over boord gesprongen van de Man-over-boord- boot of van de Panda? Dat vind ik ook al een prestatie zo midden op zee. En als het daar 2500 meter diep is, zal het toch ook niet zo heel warm zijn. Maar wel een aangenaam tijdverdrijf al wachtend op een volgende vracht. Hopelijk krijgen jullie daar snel duidelijkheid over. Dan hoeven jullie niet meer doelloos rond te dobberen. Natuurlijk blijven wij hier je verhalen met aandacht lezen en jouw reis volgen. Tot de volgende keer dus.

• 16 Augustus 2012 - 19:59

Rianne:

Heey broertje,
    Hier vanuit Frankrijk ook eens een reactie ;-) Wij hadden hier vandaag een rode vlag voorde golven, wat betekent dat het zwemmen en surfen verboden is. Ik hoop dus dat die zee rustig blijft want die golven en de stroming zijn zo krachtig dat je weggeslagen wordt. Het is in ieder geval heerlijk weer hier om te zwemmen in/voor Frankrijk.
    xxx Rianne

• 16 Augustus 2012 - 19:59