Dag 2, wederom een ander plan - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Dag 2, wederom een ander plan - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Dag 2, wederom een ander plan

Blijf op de hoogte en volg Allard

25 Juli 2012 | Frankrijk, Arles

Net als gister ging de wekker weer om 0750. Terwijl het lossen alweer hervat was lekker mijn ontbijt opgepeuzeld. Daarna ben ik naar de brug gelopen om te vragen aan Steve wat de planning en mijn taken voor vandaag waren. Na een korte tijd kwam er een scheepsagent aan boord die bevriend is met de bemanning en met name de kapitein. De agent had lekkere croissants meegenomen, want zoals hij het zei: “You cannot go to France and not eat croissants!”. Na de koffiepauze hebben Steve en ik updates verricht aan de ECDIS systemen (de elektronische kaarten). Na de updates was er wederom werk op dek, de rails waar de luiken in vallen moesten ‘rijstvrij’ gemaakt worden dus een veger gezocht en aan de slag gegaan. Toen de laatste graankorrel uit dek was gehaald moest het schip wederom een stukje naar voren zodat de kraan de stroppen van het achterdek kon halen. Ofwel Allard mag wederom de wal op om de trossen te verleggen.
Gisteren kwamen we erachter dat alle fietsen die aan boord staan een lege band hebben, dus rara wie mag ervoor zorgen dat dit gefixt word? Inderdaad de stagair. Opzich was het wel lekker, uit de zon en een band plakken. Gelukkig waren de andere twee slechts leeggelopen.
Het is al 1500 uur ofwel koffietijd. De Filipijnen aan boord hadden gevraagd of we vandaag eerder konden stoppen zodat we de wal op konden en dat mocht van de kapitein. Lekker met de crew naar het dorp geweest en flink wat gepraat.
Inmiddels was ook al bekend geworden dat de reis voor de derde keer in 36 uur is gewijzigd, we gaan met ‘white wood’ naar Algerije. Dat is nu zeker omdat er een groot deel in ligt en dat gaan ze er niet uithalen.

• 26 Juli 2012 - 14:42

Richard En Annelies:

Dag Allard, net terug van fietsvakantie en je eerste twee verslagen gelezen, leuk om zo op de hoogte te blijven. Zo te lezen houden ze je flink bezig en nu moet het varen nog beginnen. Sat belooft wat! Als jij blijft schrijven blijven wij genieten. Groeten uit een inmiddels zomers nederland.