De eerste 24 uur op zee zitten er op! - Reisverslag uit Maó, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu De eerste 24 uur op zee zitten er op! - Reisverslag uit Maó, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

De eerste 24 uur op zee zitten er op!

Blijf op de hoogte en volg Allard

27 Juli 2012 | Spanje, Maó

Zo vandaag voor het eerst in mijn stage een hele gevaren, en het beviel goed! Geen zeeziekte of wat dan ook. De zee was vandaag erg kalm en er stond slechts een klein beetje wind (3 Bft). Eerst maar mijn taken- en opdrachtenboek bekeken en na deze samengevat te hebben maar begonnen. Ik ben goed van start gegaan en heb op alle apparatuur en voorwerpen gekeken welk type het was en als dat onleesbaar was, maar de ‘manual’ gepakt voor de info. Daarna heb ik nog een hele wacht meegelopen de stuurman en wat wijzigingen aan boekwerken aangebracht, die we door hebben gekregen door de uitgever (British Admirality).
De hele wacht slechts 1 schip gezien, een autocarrier. Dus weinig bijzonders maar toch een leuke en vooral leerzame dag gehad.
De komende dagen hebben we geen internet, maar ik kan al wel verklappen dat we snel terug zijn in Arles.

PS: lokatie is iets ten oosten van de aangegeven plaats

• 27 Juli 2012 - 23:54

Els:

Hoi Allard, wat schrijf jij leuk en gaaf dat iedereen thuis de belevenissen mee kunnen maken, goed dat je op scouting al een voorproefje hebt gehad en geen twee linkerhanden hebt
    Wat heeft Allard op zee gedaan? fietsbanden geplakt.....
    Een goeie reis en behouden vaart, Gr, Els

• 01 Augustus 2012 - 15:25

Oom Emil:

Beste Allard.
    Heeft de British Admiralty nog zoveel te vertellen? Brittan is de zee toch niet meer aan het ,Rulen?.
    Maar je weet dat het weer zomaar kan omslaan? Maar verder een goede reis toe gewenst.
    Oom Emil

• 06 Augustus 2012 - 18:57

Allard:

Hoi tante Els,
    Ja banden plakken hoort er ook bij, dan kunnen we boodschappen doen op de fiets namelijk. Maar het bevalt goed hier allemaal.

Beste oom Emil,
    De British Admirality is de uitgever van de boeken die we hier hebben. De Hydrografische Dienst van de verschillende landen geven wijzigingen door aan de uitgevers. Of er bijvoorbeeld nieuwe ondieptes, wrakken of havens zijn. De British Admirality stuurt deze wijzigingen door naar de eigenaren van de boekwerken zodat een veilig navigatie mogelijk is.

Groeten,
    Allard