Zon, lading en strand - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Zon, lading en strand - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Zon, lading en strand

Blijf op de hoogte en volg Allard

20 Augustus 2012 | Spanje, Gandia

Zaterdag 18 augustus 2012
Vandaag is het zaterdag, beter bekend als schoonmaakdag hier aan boord. Na het schoonmaken van alle muren, trappen en vloeren was het alweer koffietijd. Daarna was het de beurt aan de douche. Na deze schoongemaakt te hebben was het schoonmaken klaar en stond het aanmeren op de planning. Dus overall aangetrokken en naar dek gegaan. Daar alle lijnen klaargelegd voor het meren. Het anker ‘ready for use’ gemaakt. In geval van nood kunnen we die laten vallen. De loodsladder verhuisd van stuurboord naar bakboord. De we mochten immers gelijk naar binnen. Na de loods naar de brug begeleid te hebben, meldde ik mij weer op het bakdek (voorschip) om daar te assisteren. Na het aanmeren hebben we de gangway naar buiten gehangen en konden alle belangrijke mensen met de kapitein handtekeningen uitwisselen. Omdat het pas 1300 uur was, er vandaag niet gewerkt wordt in de haven en het weekend was mochten van de kapitein van boord. Dus met Steve (stuurman) de wal op geweest en het toeristische deel van Gandia gezien. Daarna was het tijd voor een wederom gezellige barbecue.

Zondag 19 augustus 2012
Vandaag erg weinig aan boord geweest. Eerst hebben we met zijn allen lekker lang uitgeslapen en na de lunch zijn we met een aantal naar het strand gegaan. Daar gezeten tot in de avond. Toen maar terug gaan lopen naar het schip. Het water was enorm lekker, niet te warm niet te koud en leuke golven. Helaas gaat het werk morgen weer beginnen, dus weer lekker vroeg mijn kooi in.

Maandag 20 augustus 2012
Vandaag was een lange dag, tenminste zo voelde het. Door de zon gisteren ben ik enorm verbrand, ook op rug waardoor het slapen erg lastig is. Bovendien moest ik vroeg opstaan om de luiken open te doen. Daarna begon het werk, mijn taak vandaag was het afturven van het aantal ‘big bags’ die aan boord werden gehesen. Zoveel mogelijk uit de zon zitten en tellen maar. Gelukkig takelde de kraan er 10 tegelijk, wat het turven wat versimpeld. Na 1492 zakken was het klaar. Dat is alle lading voor Oran, Algerije. Dus alles zeevast gemaakt en vertrokken om 1815 uur.

  • 20 Augustus 2012 - 21:46

    Wilma:

    Hoi, sommige mensen vieren hun zomervakantie op Mallorca, maar jij doet gewoon een weekenddagje tussen het harde werken door. Want als ik het allemaal zo lees is het toch elke keer weer stevig aanpoten. Ik heb gisteren nog met mijn voeten in de Noordzee gestaan, maar ik vond het water best nog wel fris. NU was dat het eerste zeewater dat ik voelde dit jaar, en jij hebt natuurlijk al uitgebreid in de Middellandse Zee gezwommen. Mooi dat de lading aan boord is en jullie hebben kunnen vertrekken. Richting Algerije zal het digitale lijntje misschien wat lastiger zijn. In dat geval spaar je graag je verhalen maar op zodat wij weer kunnen genieten als je weer bereik hebt. Goede vaart en blijf schrijven, dan blijven wij lezen! groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allard

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 34131

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Tweede Stage, Fairmount Glacier

21 Juli 2012 - 31 December 2012

Stage op de mv Panda

Landen bezocht: