Napels, het afval ligt voor het grijpen? - Reisverslag uit Napels, Italië van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Napels, het afval ligt voor het grijpen? - Reisverslag uit Napels, Italië van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Napels, het afval ligt voor het grijpen?

Blijf op de hoogte en volg Allard

13 Augustus 2012 | Italië, Napels

Zondag 12 augustus 2012
Lekker uitgeslapen vandaag, om 1130uur zijn we met zijn allen de stad Napels gaan verkennen. Na eerst 2 uur gelopen te hebben zijn we bij Castel S. Elmo aankomen waar we een prachtig uitzicht hadden. Na aanschouwt te hebben hoe enorm deze stad is (4,4 miljoen inwoners) en foto’s gemaakt te hebben zijn we naar beneden gelopen. Door flink wat kromme en leuke straatjes gelopen te hebben kwamen we om 1700 uur weer bij het schip aan. Daar nog even wat gedronken toen was het alweer etenstijd. Overigens heeft Napels nog steeds last van de problemen met afval. Nog steeds ligt er overal afval, gelukkig geen grote hopen, en de stank is door heel de stad te ruiken.
Nog steeds geen nieuws wat de volgende lading wordt, en waar. Wel te horen gekregen dat ze morgen al om 1400 uur klaar willen zijn met lossen.

Maandag 13 augustus 2012
Na vanmorgen om 0730 de luiken geopend met de Steve (de stuurman). Hij heeft mij geleerd hoe je met de luikenwagen moet rijden, en ik moest op het einde de 2 laatste luiken openen. Om 0815 begonnen ze met zuigen. Ze gebruikten een soort enorme stofzuigers hier, die het graan op een lopende band stortten. Zodra het mogelijk was zijn we het ruim gaan vegen. Om 1515 ging de laatste stofzuigarm uit het ruim en was het lossen klaar. Daarna nog door geveegd zodat we daarna de graanschotten terug konden zetten in de parkeerpositie. Alles dicht gedaan, zeevast gemaakt. Naar buiten gevaren en ten anker gegaan om 1730. Het is namelijk nog steeds niet duidelijk waar we heen gaan voor welke lading.

• 13 Augustus 2012 - 21:37

Wilma:

Leuk om de hele dag rond te banjeren in Napels en zo wat te zien van Italië. 4,5 miljoen mensen maken met elkaar natuurlijk ook wel een hele berg afval. Dat ze er dan geen raad mee weten begrijp ik wel. Als jullie geen lading hebben, kunnen jullie misschien wel iets van dat afval verschepen? Getver dat zal me een stank geven aan boord. Doe maar niet en wacht rustig af op de volgende vracht. We blijven het volgen, groetjes

• 15 Augustus 2012 - 11:17

Annelies:

Ha, die Allard,

leuk om je belevenissen te lezen.
    Ik krijg al spierpijn als ik lees, wat je allemaal doet aan boord. Ik verwacht dat je aan het eind hééél grote spierballen hebt.
    Wij zijn op vakantie geweest, en hebben onze spieren veel minder gebruikt dan jij. Vandaar ook, dat ik nu pas reageer op je verslagen.

Volgens mij ben je trouwens al een expert in het schoonmaken van allerlei zaken, je sopt en veegt heel wat af. Bovendien leer ik heel wat van je over het schip, belading etc. Ben benieuwd wat de volgende lading wordt.
    Groet,
    Annelies