Eindelijk, Cast-off - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Eindelijk, Cast-off - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Eindelijk, Cast-off

Blijf op de hoogte en volg Allard

26 Juli 2012 | Frankrijk, Arles

Vandaag is het laden van het hout afgemaakt, om ongeveer 15 uur ging het laatste pakketje erin en gelijk daarna gingen de luiken dicht. Toen deze dicht zaten hebben we de trossen losgegooid en zijn vertrokken naar Bejaja, Algerije. Dus de rest van de dag heb ik doorgebracht op de brug, kijken waar alle knoppen voor zijn, uitleg gehad over de ECDIS (elektronische kaarten). Met de kapitein laatste gegevens ingevuld voor het aanmonsteren. Net het laatste beetje land en zon gedag gezegd en over ongeveer 35 uur zijn we in Bejaja. Daarna waarschijnlijk naar Napoli, maar dat is nog afwachten. Er is immers nog ‘plenty’ tijd (het meest gebruikte woord hier, naast ‘easy, easy’)
Nog even en dan geen internet meer aan boord, we hebben immers geen bereik in Afrika.

• 26 Juli 2012 - 23:05

Wilma:

He he eindelijk varen. Waar ligt Bejaja in godsnaam dat dat 35 uur varen is. Nou ja zonder internet heb je 'plenty' tijd voor andere dingen. Geniet ondertussen van al het nieuwe. Spaar je verhalen maar op dan lezen we dat als je weer bent teruggekeerd in de digitale wereld en kunnen wij een beetje meegenieten.