Mauritius en het zit erop!!! - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Mauritius en het zit erop!!! - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Mauritius en het zit erop!!!

Blijf op de hoogte en volg Allard

29 Augustus 2014 | Mauritius, Port Louis

Dag 154, dinsdag 29 juli 2014
Vanochtend na de koffie, als mijn werkdag begint, zijn we begonnen met het opzoeken van het zwembad en dat opzetten. Het is een oud reddingvlot waar het dakje vanaf is gehaald. Maar door de randen op te blazen met werklucht en er een brandslang in te hangen krijg je met weinig moeite toch een heel mooi en ruim zwembad. De brandbluspomp aangezet voor een constante toevoer van vers zeewater, dat lekker warm is. Door de deining overstroomt het bad de hele tijd vandaar de constante toevoer. ’s Avonds zijn we langs de Krakatau gevaren, dat eigenlijk het begin van de oceaanreis inluidde. De Krakatau is een vulkaan in Indonesië die 1883 letterlijk ontploft is. Hierdoor zijn een aantal kleinere eilandjes ontstaan.

Dag 155, woensdag 30 juli 2014
Vandaag was het niet zo spannend, gisteravond zijn we weer op volle lengte gaan slepen. De totale lengte is nu (weer) iets meer dan 1800 meter. Vandaag had de KNARR na wat test wederom een black-out. (Ik zeg wederom, omdat dit al de 5 of 6de is deze reis) Tijdens zo’n black-out kunnen de trusters niet gebruikt worden waardoor ze heel erg gaat gieren. Ofwel 400 meter naar bakboord, 90 graden draaien en dan 800 meter naar stuurboord, en dat gaat zo bijna eindeloos door. Elke ‘swing’ duurt ongeveer 7 minuten.

Dag 156, donderdag 31 juli 2014
Vandaag hebben we mijn verjaardag gevierd! Maar ik ben helemaal niet jarig… Dat weet de kok niet en zo hebben we vandaag toch wat lekkers gegeten. De afgelopen dagen was het eten eigenlijk teleurstellend, maar dat heeft hij vandaag goedgemaakt door een taart te maken voor mij. Hopelijk zet hij de trend zo door!
O en heb te lang in het zwembad gezeten, ik ben nu zo rood als een kreeft. En dat op mijn ‘verjaardag’…

Dag 157, vrijdag 1 augustus 2014
Vandaag heb ik wat dingen in de accommodatie opgeruimd. Tot voor kort bestond namelijk het concept de ‘Boekenkist’. Dit was een kist met bibliotheekboeken die op verschillende plekken op de wereld konden worden geruild. Echter door de komst van internet op de schepen (behalve Fairmount..) is de behoeft hieraan gekrompen. Dus is besloten dit concept te stoppen en de boeken die aan boord staan mogen daar blijven. Ik heb dus een boeken een meer permanente plek gegeven in de Recreation Room.

Dag 158 - 163, zaterdag 2 – donderdag 7 augustus 2014
Op dinsdag de vierde zij we losgegooid van de KNARR. Eerst werd de draad opgekort tot een lengte van 300 meter waarna aan boord van de KNARR alles werd losgegooid. Helaas bleek bij het binnenhalen dat een dunne draad (36mm) niet meer boven kwam. Die is waarschijnlijk door alle trillingen los geraakt.
Ook betekende dit dat ik weer bij de eerste stuurman in de wacht kwam.
De laatste dagen, dit waren wel de dagen die het langste duurden. Waarin ik allerlei klusjes af wilde maken. Zo heb ik de scheepsbel van nieuwe letters voorzien en nog een keer gepoetst. In de wachten was er niet zo veel spannends te beleven.

Dag 164, vrijdag 8 augustus 2014
De dag van aankomst. En vertrek, voor mij dan. Tijdens de ochtendwacht was het daar dan: Mauritius! Bij aankomst bleek dat we nog niet binnen konden en zijn we dus nog ten anker gegaan. Na de middag kregen we dan toch een loods en konden we naar binnen. Daar stond de nieuwe stagair al te wachten. Dus ik heb hem maar het schip laten zien om de dag vol te maken. Mijn vlucht vertrok namelijk pas om 10 uur ’s avonds. Uiteindelijk werd ik na het avondeten afgezet bij het vliegveld door de agent. Na een vlucht van iets meer dan 7 uur kwam ik aan op Dubai, waar ik 4 uur moest wachten op mijn aansluiting.
Dag 165, zaterdag 9 augustus 2014
Na 4 uur gewacht te hebben kon ik eindelijk instappen voor de vlucht naar Amsterdam van 6,5 uur. Maar goed we zijn thuis!!! En mijn stage zit erop!!!

• 30 Augustus 2014 - 10:36

Trees:

Hoi Allard,
    De reis zit er op. We hebben je inmiddels ook al weer gezien. Bedankt voor alle verslagen. We konden op deze manier een beetje inzicht krijgen in het beroep Maritiem Officier. Deze opleiding heb je nu (bijna) afgerond voor zover ik weet. Van harte gefeliciteerd! Veel succes met wat je hierna gaat doen.