De eerste dag, een drukke en chaotische - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu De eerste dag, een drukke en chaotische - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

De eerste dag, een drukke en chaotische

Blijf op de hoogte en volg Allard

24 Juli 2012 | Frankrijk, Arles

Om 0750 ging de wekker alweer, na een ontbijtje ben ik met Steve (Chief Officer) meegelopen. Eerst de slack uit de trossen gehaald, inmiddels was er al begonnen met het uitladen van de rijst dus moesten we goed in de gaten houden waar de ‘bucket’ was. Het was een speciale dag vandaag voor het schip want het was tijd voor de ‘annual survey’, een grote controle vanuit het klassebureau. De surveyor was ook aan boord dus samen met Steve een aantal dingen laten zien zodat de surveyor kon zien dat wij weten hoe het werkt en dat het werkt. De reddingvlotten en ademlucht apparatuur kwam ook terug aan boord nadat deze zijn geïnspecteerd door de verschillende instanties. Deze apparaten moesten dus ook weer teruggezet worden en geïnstalleerd dus dat heb ik samen met Steve gedaan.
Tevens had de luikenwagen een probleem, een van de tandwielen voor de wielen was kapot dus nadat de machinist Victor die had vervangen heb ik geholpen met het invetten van de ketting. Na het oprollen van de brandslangen die inmiddels gedroogd waren in de zon. Heb ik samen met Steve voor de zoveelste keer die dag de trim bepaald, door het aflezen van de diepgang voor en achter. Toch maar besloten dat de deeptanks gevuld moesten worden door Victor.
Het varen, vandaag wel bijna 30 meter!!! We moesten iets naar voren zodat de ook het achterste gedeelte van het ruim kon worden geleegd. De surveyor immers toch de motor zien draaien. En op deze manier kon de drinkwatertank ook weer worden gevuld met 20 ton water, dat is nog niet klaar want de slang is niet zo dik. Nu net het zeil van de MOB-boot teruggeplaatst met Ryan en nu is het alweer 1700 uur geweest dus de werkdag in de haven zit erop. Ik ben vast een aantal dingen vergeten maar ik heb heel veel gezien en gedaan vandaag. De kapitein vond het ook een chaotische, drukke dag.

• 24 Juli 2012 - 22:03

Wilma:

Tjonge, je klinkt al helemaal als een ervaren zeeman. Allemaal termen die ik niet begrijp (maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen). Je hebt je zeedoop dan misschien nog niet gehad, dit was alvast wel een echte vuurdoop. Het echte zeemansleven is begonnen! Leuk!