Een nieuw schip een andere lokatie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu Een nieuw schip een andere lokatie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Allard Weduwe - WaarBenJij.nu

Een nieuw schip een andere lokatie

Blijf op de hoogte en volg Allard

16 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Dag 45, woensdag 9 – vrijdag 11 april 2014
Vandaag ging het avontuur weer verder. Ik moest mij om 7 uur vanochtend melden op Schiphol om te vertrekken naar Curaçao. Naar verwachting moesten we dan 2 dagen in het hotel wachten op de Fairmount Sherpa. Met mij vlogen ook de nieuwe kapitein, hoofdmachinist en tweede stuurman. Bij aankomst op Curaçao wat het door het tijdsverschil (-6 uur) pas 3 uur toen we buiten waren. Toen we eenmaal bij het hotel aankwamen en onze kamers kregen zijn we lekker van de zon gaan genieten. Dat is ook eigenlijk wat we voornamelijk hebben gedaan. Bij de buitenbar van het hotel zitten (Willemstad is net te ver om te lopen) en van de zon genieten.
De laatste dag kwam de Superintendent nog langs en die heeft ons uit eten genomen naar een heerlijk steakrestaurant in de stad.

Dag 46, zaterdag 12 april 2014
Na een heerlijk ontbijt bij het hotel zijn we alles gaan inpakken om naar boord te vertrekken. Wat ook wel tijd werd, iedereen kwam al lekker in de vakantiemodus namelijk. Om half 11 werden we opgehaald door de agent en naar boord gebracht. Na een korte rit kwamen we aan bij het schip. Alles werd overgedragen, verhalen uitgewisseld en na de lunch kon ik meteen aan de slag in de machinekamer. Daar waren de dokwerkers al begonnen met het verwijderen van waterleidingen. Deze hebben de tand des tijds niet overleefd en moeten vervangen worden. Na een korte werkdag konden we om half 4 dat ook afsluiten en ik kreeg van de tweede stuurman mijn familirisatieronde. Daarna was ook mijn werkdag klaar.
Dag 47, zondag 13 april 2014
Na een klein beetje uitgeslapen te zijn ben ik naar de brug gegaan waar ik gelijk van de stuurman de taak kreeg om de bootsman te helpen met het reparen van het zwembad, gemaakt van een oud reddingvlot. Na die geplakt te hebben kreeg ik de taak toebedeeld om te zorgen het zwembad te onderhouden.
’s Avonds na het avondeten ben ik nog met de tweede stuurman naar de Albert Heijn gelopen, omdat het kan. En verbazingwekkend zag deze er precies het zelfde uit als in Nederland.

Dag 48, maandag 14 april 2014
Vandaag was weer de eerste echte werkdag, in de machinekamer. Gelijk kreeg wat taken toebedeeld van de hoofdmachinist. Zo moest ik wat onderdelen verzamelen die terug moesten worden gestuurd, en het schoonmaken van een flens, de oude pakking eraf schuren. Allemaal klusjes waar ik de dag wel mee door kwam. De laatste taak was met 4 man het inlaatfilter van hoofdmotor 1 eraf halen en schoonmaken.

Dag 49, dinsdag 15 april 2014
Na gisteren het inlaatfilter van hoofdmotor 1 te hebben schoongemaakt hebben we dat vandaag weer in elkaar gezet en terug geplaatst. Datzelfde hebben we gedaan met het filter van motor 2 en toen die weer terug op zijn plek zat zijn we vrolijk doorgegaan met motor 4.
Het is hier aan boord een stuk opgeruimder dan de Glacier. De bemanning is totaal anders maar ook weer erg gezellig. Ik heb het hier ook weer enorm naar mijn zin ondanks het vele zweten vanwege de hoge temperaturen.

Dag 50, woensdag 16 april 2014
Vandaag is de dag van het vertrek. Op het programma staat het schoonmaken van de machinekamer, het ontvangen van stores en het terugplaatsen van het turbofilter van motor 4. Hopelijk kunnen we dan om 18 uur vanavond vertrekken hier en dan op weg naar Panama.

  • 17 April 2014 - 15:16

    Annelies:

    Hallo Allard,

    de afgelopen dagen waren redelijk rustig voor je, begrijp ik uit je verhaal. En nu gaat het weer echt beginnen. Maar hoe zit het nu met die waterleidingen? Waren er dan al wel andere? En hoelang hebben deze er dan niet gebruikt bijgehangen?
    Leuk, door mezelf een voorstelling te maken bij je verhaal, komen er allerlei beelden naar voren, en daarbij natuurlijk ook veel dingen, die ik niet begrijp, maar daar verzin ik dan wel iets op, alleen die waterleiding zit me wel dwars.

    Fijn dat ook deze bemanning weer gezellig is, en dat je het naar je zin hebt. Heel veel plezier en een rustige, niet te warme, reis.

    Groet,
    Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allard

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 34105

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Tweede Stage, Fairmount Glacier

21 Juli 2012 - 31 December 2012

Stage op de mv Panda

Landen bezocht: